Dupa 6 luni de pauza competitionala automobilismul românesc de performanta intra în scena odata cu startul în  etapa cu o traditie de peste 42 de ani: Raliul Brasovului, fost „Raliul Zapezii” si actualmente Tess Rally Dunlop. Aceasta reprezinta si primul raliu pentru echipajul cu numarul de concurs 55 – Adrian Dragan si Vali Bradaseanu – în care vor evolua la bordul unui automobil cu motor supra alimentat si tractiune integrala în cadrul Clasei 3.

 

În weekendul premergator etapei brasovene, alaturi de alti membrii ai echipei Napoca Rally Academy, furnizorul si preparatorul masinii de concurs Subaru Impreza N15, cei doi au efectuat o prima sesiune de antrenamente în apropierea localitatii Straja din Judetul Alba Iulia. Un prim test scurt în care Adrian si Vali s-au concentrat asupra unei adaptari rapide la potentialul noii masini sub directa îndrumare a pilotilor Vlad Cosma si Bogdan Marisca. Cu aceasta ocazie Adrian Dragan a testat în premiera si pneurile Dmack cu care va concura în debutul sezonului.

„Am avut duminica trecuta un prim contact cu masina, în jur de 50-60 km, destul de putin pentru a ne lamuri pe deplin asupra performantelor.  Am pornit încet si am crescut treptat ritmul pentru a întelege comportamentul, functionarea transmisiei, a diferentialelor si a pneurilor. Clar masina are un potential enorm, este echilibrata si a fost pregatita bine de tehnicienii Napoca, cu care iata avem deja o relatie care intra în al treilea an. Dar fata de tot ceea ce am pilotat pâna acum este o alta lume, alte mase inertiale, alta motricitate pe viraje, alte frâne. Oricum, vreau sa felicit echipa pentru modul cum au pregatit masina si conditiile perfecte în care s-au desfasurat testele. Probabil ca în primele raliuri vom încerca sa învatam masina, iar ulterior vom cauta si performanta. Avem nevoie de foarte multi kilometri cu masina în regim de cursa pentru a putea emite pretentii reale la podium. Mai ales ca în Clasa 3 o adevarata „groapa cu lei” sunt piloti care au si 15 ani de experienta pe integrale. Nu ne va fi usor, dar cu sprijinul partenerilor nostri, carora vreau sa le multumesc înca odata pentru tot sprijinul lor atât celor care sunt alaturi de noi din 2011, UNIOR Tepid si SKF, dar si Toshiba România cred ca vom reusi sa depasim repede obstacolele asa cum am facut-o si pâna acum. Si poate ca putin din spiritul si tenacitatea japoneza se va regasi si în evolutia noastra” a declarat Adrian Dragan la finalul testelor.

Micul Monte Carlo vine în 2013 cu o serie de noutati pentru concurenti si spectatori. 140 km de proba speciala si Poiana pe noapte sunt ingredientele care condimenteaza  „el clasico de România”. Asemanarea cu celebrul Monte Carlo nu este întâmplatoare si este data nu doar de faptul ca raliul Brasovului deschide sezonul, dar si de vremea schimbatoare care influenteaza direct rezultatul final.

Aproape ca nu exista an în care capriciile meteorologice sa nu dea peste cap strategiile puse minutios la punct în intersezon. Decisiva în acest raliu dovedindu-se întotdeauna alegerea pneurilor.

Brasovul vine dupa o pauza competitionala de aproape 6 luni, ceea ce atrage invariabil foarte multi concurenti la start. Editia 2013 se anunta însa si mai interesanta, organizatorul gasind o formula inedita pentru traseu. Astfel, Superspeciala din centrul orasului dispare, punctul de atractie al primei zile devenind urcarea pe Poiana, dar la lumina proiectoarelor. De altfel, raliul începe vineri 22 Martie cu un strat festiv si o parada în centrul Brasovului dupa care concurentii iau startul pe deja obisnuita coborâre pe Pârâul Rece, o proba ce va fi parcursa de altfel de trei ori pe durata celor doua zile si se continua cu alte doua speciale de ”încalzire” Poiana Marului si Sinca Noua, foarte rapide si selective.

Cu siguranta, lupta pentru podium se va da pe celebrele probe Babarunca si Cheia, ce vor deschide balul în ziua de Sâmbata, pentru ca pe final concurentii sa sprinteze pe clasicele Pârâul Rece, Râsnov si Poiana, dar pe coborâre. În total, în cele doua zile concurentii vor avea de parcurs 140 km de proba speciala, însa rezultatul va depinde foarte mult de vreme.

În Clasa 3 acolo unde vor puncta anul acesta Adrian si Vali se va da probabil cea mai strânsa lupta pentru puncte, la start fiind înscrisi 13 concurenti, aceasta fiind de departe cea mai populata clasa din Campiontul National de Raliuri Dunlop 2013.

„Am vrut sa facem acest pas spre Clasa 3, în primul rând pentru ca vrem sa ne întrecem cu cei mai buni, asta este în opinia mea esenta competitiei si asta este ceea ce asteapta de noi partenerii care ne sustin. În general în viata, în tot ceea ce am facut am urmarit performanta fie ca a fot vorba de realizari pe plan profesional, familial sau sportiv. Am demostrat anul trecut ca avem stiinta de a gestiona un campionat si de a câstiga atunci când nu aveam prea multe sanse. Va fi mai greu, dar simplul fapt de a fi prezenti într-o companie atât de selecta si puternica ne motiveaza suplimentar.” Adrian Dragan


Despre partenerii echipajului auto motor si sport

Toshiba Europe GmbH (TEG) este o subsidiara a Toshiba Corporation, Tokio, un grup international cu o istorie de peste 130 de ani. Toshiba este unul dintre cei mai mari producatori de IT si consumer electronics din lume si unul dintre principalii inovatori din domeniul high-tech. Printre produsele comercializate de Toshiba în România se numara: laptopuri, tablete, televizoare LCD/LED, playere DVD si Blu Ray si HDD-uri.Toshiba Corporation a fost fondata în 1875, ajungând astazi sa detina peste 550 de companii care angajeaza 202.000 de oameni în întreaga lume, generând o cifra de afaceri de peste 74 de miliarde de dolari (la nivelul anului fiscal 2011).

SKF este lider la nivel mondial în furnizarea de rulmenti, kituri si accesorii pentru distributie, elemente de suspensie si angrenare roata. An de an, SKF lanseaza pe piata produse destinate celor mai noi tipuri de autovehicule. Kiturile SKF acopera 97% din parcul de autoturisme din Europa. Grupul SKF este prezent în peste 130 de tari si are 15.000 de distribuitori în întreaga lume.

UNIOR TEPID, membru fondator al Centrului National de Scule, prezent pe piata din România de peste 12 ani detine în portofoliu 35 de programe, din care 75% sunt distribuite în exclusivitate, cu adresabilitate catre absolut toate domeniile (industrie, constructii, auto, agricultura, HORECA, uz casnic). Centrul National de Scule este un concept care reuneste reteaua de distribuitori de scule de mâna profesionale cu cea mai importanta cota de piata, în special pe segmentul industrial. Centrul National de Scule înseamna acoperire la nivel national, calitate industriala, sortiment complet, livrare în ziua primirii comenzii, solutii tehnice în timp real.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *