Vineri, 7 Iunie, UNIOR dd din Slovenia a celebrat la sediul sau din Zrece evenimentul “A century of excellence for next millenium”. Ceremonia a debutat spectaculos cu un show oferit de o trupa slovena de muzica moderna care a interpretat o piesa la butoaie (intr-unul s-a batut si cu chei UNIOR), costumizata special pentru festivitatea de deschidere. Invitatii, membri ai Management Boards of UNIOR,  reprezentanti ai celor 16  firme subsidiare ale UNIOR dd si 6 asociate de tip joint venture, dar si numerosi dealeri din toata lumea, au urmarit, in tinuta business standard, o muzica energica, optimista, special proiectata pentru deschiderea unui nou secol de performanta.

Dupa prezentarea istoriei de 100 de ani a grupului, speech-ul Presedintelui Darko Hrastnik a relevat spiritul UNIOR si viziunea dezvoltarii pentru urmatorul secol, din care citam partea finala care ne-a bucurat cel mai mult: As dori sa multumesc in mod special companiei care a crescut cel mai repede in ultimul deceniu si care are cea mai mare cifra de afaceri: UNIOR-Tepid”. Totodata, Presedintele Darko Hrastnik a tinut sa sublinieze “noua provocare” pentru UNIOR-Tepid, anume depasirea in urmatorii ani a cifrelor de cumparari realizate de dealerii din Tailanda si Italia, ca valori cumulate de la inceputul distributiei internationale moderne  a companiei UNIOR, in urma cu 40 de ani.

Sirul manifestarilor dedicate celebrarii evenimentului va continua si in aceasta saptamana, vineri fiind invitate oficialitati ale administratiei centrale (Ministrul Economiei, alti ministri) si locale (prefecti, primari), reprezentanti ai institutiilor si autoritatilor publice, camere de comert si industrie, precum si oameni de afaceri. Va urma intalnirea cu angajatii (in total 3000 de oameni, atat cei vechi, aflati acum la pensie, cat si cei actuali), ulterior fiind programata intalnirea cu toata distributia internationala a companiei (vor participa dealerii invitati la deschidere, fiecare insotit de un numar de colaboratori), cu scop preponderent vizitarea capacitatilor de productie, spatiilor de depozitare si sistemului integrat de control al calitatii.

Printre produsele pe care UNIOR le ofera, sculele de mana sunt cele mai  cunoscute pentru clientul final. Prin programul de scule compania este prezenta astazi in peste 120 de tari, brand-ul UNIOR fiind inregistrat in 60 de tari. Grupul UNIOR, unul dintre cei mai importanti 5 producatori de scule de mana, comercializeaza peste 5000 de produse sub marca UNIOR, multe altele fiind fabricate sub branduri de scule consacrate. Unul dintre canalele importante de comert il constituie platforma de vanzari internationale (95% din produse sunt exportate), unde se construiesc parteneriate de durata in dezvoltare, clientii beneficiind de calitatea serviciilor in timpul si dupa vanzare. Daca discutam despre strategia de vanzare, atunci compania este clar indreptata catre platforma industriala care deschide piete noi si clienti noi. In acelasi timp, compania are cea mai buna sustinere si specializare catre clientii actuali.

Devotamentul spre abordarea inovativa, colaborarea stransa cu clientii companiei si, in acelasi timp, importanta acordata traditiei, sunt tot atatea motive pentru companie sa privesca cu optimism  spre viitor,  intelegand sa adopte drept cheie a succesului sinergia dintre departamentele inter-industriale, excelenta in productie si atentia la pietele nisate. Avantajele pe care le ofera cumparatorilor includ competitivitatea, flexibilitatea, un program de productie variat, o marca vizibila cu o traditie indelungata, dezvoltarea interna si propria retea de vanzari, servicii de reparatii de calitate, produsele cu o durata de viata indelungata sau chiar nelimitata.

De ce sunt deosebite sculele de mana UNIOR fata de celelalte branduri?  Pe scurt, intalnesti cea mai buna calitate la cel mai bun pret, deci nu vorbim de indeobste cunoscutul cel mai bun raport calitate/pret. Sortimentul UNIOR, perfect adaptat nevoilor din piata ale utilizatorilor profesionali, e sinonim cu “de incredere”, “inalta calitate”, “functionalitate”, “proiectare inteligenta” a uneltelor de mana. In fabricatie se acorda o permanenta atentie celor mai recente descoperiri tehnologice, urmarindu-se mai putin efort fizic depus de utilizatorii profesionali in timpul lucrului, fiind dezvoltate in acest scop unelte speciale cu valoare adaugata. Excelenta de astazi in calitatea sculelor se datoreaza si faptului ca in perioada comunista compania nu a suferit presiunea exportului indiferent de calitate si pret si nici a eficientei investitiei, de natura sa inhibe cresterea; mai mult, spre deosebire de alte tari din lagarul comunist, compania a avut parte de deschidere in Vest, astfel productia de surubelnite era in Austria, iar cea de clesti, partial, in Germania (ORBIS).

Cele 3 programe de fabricatie diferite (piese forjate, masini unelte cu comanda numerica si scule de mana), conectate intr-un grup dinamic, combinate cu abilitate pentru a oferi o cuprinzatoare  gama de produse, exploateaza sinergia prin 255 milioane eur in vanzari, angrenand peste 4,200 de angajati, impreuna cu subsidiarele si asociatele. Dintre aceste programe, cel de piese forjate are cea mai lunga traditie. Istoria dinamica, dedicarea traditiei si viziunea au ajutat grupul UNIOR sa devina cel mai mare producator de mecanisme pentru masini: 4 din 5 masini europene sunt construite cu cel putin o piesa a brandului UNIOR,  compania fiind furnizor de incredere pentru cei mai mari producatori din industria automotive: Volkswagen, Audi, Renault, Dacia, BMW, Mercedes. Atuurile care au propulsat UNIOR aici unde este astazi sunt urmarirea tendintelor industriei si folosirea doar a produselor de calitate superioara. Inovatiile si imbunatatirile constante au lasat un semn important pentru 100 de ani de traditie a companiei. UNIOR se distinge prin folosirea otelulului pe care si-l doreste, fabricat in propriul combinat pe care-l controleaza, utilizarea in productie de capacitati de forjare auditate de cele mai tari branduri europene (Mercedes, BMW, Siemens), prelucrarea pe masinile speciale CNC, proiectate si executate de UNIOR, avand astfel control pe cost si calitate, avantaje ce-i confera performante ridicate, in stricta concordanta cu feedback-ul utilizatorului final.

Alaturi de sinergia programelor care inseamna o investitie sigura, angajatii sunt cea mai buna valoare adaugata, grija companiei pentru acestia fiind pusa in prim plan. Calitatea factorului uman, dorinta de a face, metodele de lucru, spiritul de echipa, s-au transmis din generatie in generatie, oamenii din Zrece, mandri de realizarile lor comune, privesc cu incredere viitorul companiei.

Viziunea companiei. UNIOR dd, unul dintre cei mai importanti 5 producatori de scule de mana, lupta pentru a deveni unul dintre cei mai mari din lume. Pentru Europa, se doreste cea mai mare cota de piata pentru sculele electroizolate, iar la clesti, macar locul secund. Ca si concluzie dupa evenimentul de deschidere: cine se uita dupa scule de calitate superioara, o gaseste sigur in marca UNIOR, pentru ca doar impreuna cu UNIOR mesteritul sculelor nu-si pierde traditia in Europa.

                                             

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *