Derulat intr-o formula usor schimbata fata de editiile precedente, cea de-a patra etapa a sezonului 2012, si ultima de asfalt, Transilvania Rally s-a incheiat cu rezultate spectaculoase pentru echipajul 55 Adrian Dragan/ Vali Bradateanu powered by auto motor si sport. Cei doi veneau la Cluj din postura de lideri in ierarhia Clasei 6 si aveau ca obiectiv obtinerea unui nou podium si pastrarea sefiei in acest clasament.
Dupa etapa “mixta” de la Bacau, unde organizatorii au introdus si o proba de macadam cu finalul pe asfalt si care a trebuit parcursa cu anvelopele de macadam, la Cluj echipajul 55 a avut parte de o alta premiera si anume o proba tot mixta, respectiv macadam/asfalt dar care a trebuit acum parcursa cu pneuri slick de asflat atat pe noapte cat si pe zi. De altfel, traseul ce a insumat 124,85 km a inlcus, pe langa aceasta proba, unica pana acum in raliurile de asfalt si doua Super Speciale, una vineri in central orasului Cluj-Napoca si una sambata in parcarea Polus Center – proba care a incheiat de altfel Raliul.
Desi pentru prima zi alegerea pneurilor s-a dovedit a fi mai mult o loterie, la finalul primelor trei probe speciale, Adrian si Vali se aflau pe locul trei la Clasa 6 si 18 in Clasamentul General FIA : “A fost greu sa alegem pneurile pentru prima proba mixta. Am optat pentru pneuri mixte taiate, ceea ce a fost bine pe partea de macadam dar dezstruos pe asfalt. Dupa proba am schimbat rotile pe fata ceea ce ne-a ajutat sa obtinem un timp foarte bun pe SuperSpeciala din oras. Pe proba de noapte am mers pe sclick-uri de data aceasta, dar a fost invers, ce am castigat pe asfalt am pierdut pe macadam” a rezumat Adrian Dragan prima zi de concurs.
Startul zilei secunde a stat sub amenintarea ploii, astfel ca echipajul auto motor si sport a preferat sa se asigure, incaltand masina cu slick-uri medii, si plecand cu 2 pneuri de ploaie ca rezerva. Ziua care avea doua bucle simetrice constituite din deja celebrele Tarnita (23,2 km) si Dangau (21,8) intre care a fost interpusa si o proba extrem de rapida, Calatele (8,5 km), a avut o desfasurare dramatica pentru cei doi. Astfel, plecand cu pneuri de compozitie relativ moale pentru lungimea probelor si temperatura exterioara cei doi au decis sa atace inca din start, profitand de faptul ca temperatura era inca la un nivel acceptabil, reusind dupa prima bucla sa urce pe locul 2 in Clasa 6, pozitie pe care au mentinut-o de altfel pana la final, ajutati fiind si de abandonul tehnic al lui Vlad Cosma.
Desi am vrut nu am reusit sa punem o presiune mai mare pe Norbert Bereczky, care s-a vazut ca este mult mai familiarizat cu masina decat noi, in astfel de conditii, dar avansul luat fata de urmaritori ne-a permis sa gestionam cursa fara nicio presiune, obiectul si anume o noua clasare pe podium fiind deva asigurat dupa PS5. Chiar pe ultima bucla am testat noi reglaje si ne-am concentrat mai mult asupra pilotajului acestei masini si asupra ritmului dictarii. Progresul cred ca s-a vazut, la final pe SuperSpeciala am avut acelasi timp cu Marisca si Filip, ceea ce a reprezentat pentru noi un finish perfect! a declarat la final Vali Bradateanu.
Adrian Dragan si Vali Bradateanu au incheiat in final pe locul 12 in Clasamentul FIA, locul 5 la 2 Roti Motrice si locul 2 la Clasa 6 ceea reprezinta cel mai bun rezultat din 2012.
Deja ne gandim la Sibiu, o noua piatra de incercare pentru noi si pentru masina cu peste 200km de proba speciala de macadam, dar inainte de asta vreau sa le multumesc in mod special tehnicienilor echipei Napoca Rally Academy care au pregatit perfect masina pentru aceasta etapa si care au fost permanent alaturi de noi cu sfaturi si incurajari. Si bineinteles partenerilor nostril, cititorilor revistei si fanilor care fac posibila participarea noastra in Campionatul National de Raliuri. Va asteptam pe toti la Sibiu intre 19-21 Iulie a spus la final Adrian Dragan.
Echipajul 55 Adrian Dragan/ Vali Bradateanu powered by auto motor si sport este sustinut in acest sezon de Austrotehrm Romania, Unior Tepid- Centru National de Scule si SKF Romania.
Despre parteneri:
Austrotherm este expert in termoizolatii, face parte din grupul austriac Schmid-Industrie-Holding si detine in prezent 17 fabrici de polistiren in 10 tari din Europa Centrala si de Est. Pe langa termoizolatii, Austrotherm produce si profile pentru fatada, intr-o gama impresionanta. Dezvoltand produse noi si optimizand in permanenta procesele de fabricatie, ofera solutii tehnice inovatoare atat arhitectilor, constructorilor si distribuitorilor de materiale de constructii.
Unior Tepid este membru fondator al Centrului National de Scule, un concept care reuneste reteaua de distribuitori de scule de mana profesionale cu cea mai importanta cota de piata. Centrul National de Scule inseamna acoperire la nivel de tara, calitate industriala, sortiment complet, livrare in ziua primirii comenzii, solutii tehnice in timp real.
SKF este lider la nivel mondial in furnizarea de rulmenti, kit-uri si accesorii pentru distributie, elemente de suspensie si angrenare roata. An de an SKF lanseaza pe piata produse destinate celor mai noi modele de autovehicule. Kit-urile SKF acopera 97% din parcul de autoturisme din Europa. Grupul SKF este prezent in peste 130 de tari si are 15.000 de distribuitori in intreaga lume.
Auto motor si sport este liderul de opinie în presa auto din România, cu peste 15 ani de experienta si aparitii lunare neîntrerupte, având 258.000 de cititori/editie, conform SNA mai 2011 – ianuarie 2012. Revista auto motor si sport face parte din portofoliul Sanoma Hearst, publisherul numarul 1 din România.