Lideri in Clasa 6 inainte de etapa a 6-a Raliul Aradului 2012

Doua zile de concurs si peste 200 de kilometri de proba speciala ii asteptau la Sibiu Rally Romania 2012 pe liderii Clasei 6, Adrian Dragan si Vali Bradateanu echipajul auto motor si sport – sustinut de SKF Romania, Unior Tepid, Austrotherm, OZ si Fontana Contarini Romania la debutul internantional. Raliul Sibiului 2012 a contat ca etapa a 8-a a Intercontinantal Rally Challenge (IRC), al doilea campionat de raliuri ca importanta si audienta dupa WRC.

Adrian si Vali au pregatit minutios aceasta etapa, incercand sa se ridice la inaltimea importantei debutului international si printr-un nou design al masinii de concurs semnat Lucio Baggio, faimos co-driver italian, in prezent co-pilot al lui Simone Tempestini si detinator al propriului studio de design.

Avand cartierul general in Piata Mare din centrul istoric al Municipiului Sibiu, raliul, considerat cel mai dur din calendarul CNR Dunlop, nu si-a dezmintit acest atribut nici in 2012. De altfel, concurentii straini prezenti la Sibiu l-au considerat la randul lor ca fiind mai dur decat cele desfasurate in Cipru sau pe Acropole. Numarul dublu de kilometri de probe speciale (in raport cu anii precedenti) au facut ca din cele 59 de echipaje inscrise la start sa termine mai putin de un sfert, ceea ce spune totul despre duritatea traseului.
Cunoscand acest lucru, Adrian si Vali si-au propus o cursa tactica, fara excese, focusandu-se pe menajarea masinii de concurs, Citroen C2R2 Max si pe evitarea penelor. Din pacate, dupa sesiunea de shakedown de joi dimineata, cand totul a functionat perfect, problemele au inceput sa apara chiar din sartul primei probe speciale cand acceleratia masinii a inceput sa functioneze neregulat. Dupa o prima vizita in service, la finalul primelor doua PS-uri, clapeta de acceleratie a fost schimbata si se credea ca problema a fost eliminata. Din pacate, defectul a reaparut, cei doi facand eforturi la limita rezistentei fizice pentru a parcurge alte 3 PS-uri si a ajunge in service pentru a ramane in cursa. Aici, tehnicienii Transilvania Motor Sport au depistat problema sub forma unui pin al mufei electrice care alimenta clapeta, o problema care desi minora presupunea inlocuirea mufei defecte nu a mai putut fi remediate in timpul de 30 de minute al celui de-al doiea service din prima zi, Adrian si Vali abandonand pentru prima data in 2012, dupa 5 probe de clasament si mai putin de 70 km parcursi din Sibiu Rally.

Pentru orice echipaj la Sibiu exista trei adversari foarte puternici: pietrele, praful si caldura. Iar personal nu am inteles cum a fost posibil ca la Sibiu sa abandonam din pricina unui contact electric si sunt foarte deceptionat de acest lucru. Am pierdut foarte multe puncte aici, raliul fiind de coeficient 1,5 si practic tot ce am construit anul acesta cu un mare efort, inclusiv financiar este pe cale sa fie pierdut. Suntem cu atat mai deceptionati cu cat nu ne-am propus decat sa ajungem la final, motiv pentru care ne-am pregatit chiar cu un stoc mare de pneuri pentru a evita abandonul din cauza penelor. Dar ne-am confruntat cu o problema pe care nu am intuit-o si in fata careia a trebuit sa depunem armele, in cluda eforturilor echipei. Oricum, atat cat am mers din acest raliu, a reprezentat pentru noi un mare progres si vreau sa-i felicit pe organizatori si mai ales pe publicul sibian pentru cum s-au pregatit si cum ne-au primit aici si sper ca acest raliu sa ramana si anul viitor in calendarul IRC, iar noi sa razbunam un abandon nemeritat – a declarat Adrian Dragan la finalul primei zile de concurs.

Adrian si Vali se pregatesc deja pentru etapa a 6-a Raliul Aradului, derulat intre 17-18 august, o alta etapa extrem de importanta fiind etapa comuna a CNR-Dunlop si a campionatului maghiar.

Valentin Bradateanu a facut si un prolog al etapei de la Arad: Acum nu trebuie sa ne pierdem speranta, mai sunt trei etape grele unde orice se poate intampla. Arad este un raliu de viteza, cu probe foarte cursive unde, daca ai un ritm bun, poti face un rezultat mare. Ne asteptam insa la o replica mai puternica si din partea celorlalte echipaje maghiare inscrise la clasa noastra.

Echipajul 55 va merge la Arad din pozitia de lider in Clasa 6, cu 10 puncte avans fata de urmatorul clasat, obiectivul fiind clasarea pe podium.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *